top of page

עין עלווה

מגיעים לכרם בן זמרה. מייד אחרי הכניסה, פונים שמאלה ונוסעים לצד הגדר ההיקפית. אחרי כ-550 מ' פונים שמאלה לכביש עפר היוצא מכרם בן זמרה.  נוסעים כ-650 מטרים נוספים, עד שהדרך נעשית מתאימה לרכבי שטח. בעלי רכב פרטי חונים בנקודה זו. הולכים כ-450 מטרים. מגיעים למעיין.

סרטון וידאו עין עלווה

עין ערבות

על שביל ישראל,  בקצה המנהרה, מתחת לכביש 899 מקום נפלא עם מים צלולים היוצאים מתוך צינור. כ100 מטרים קדימה "עין ערבות". בריכת מים נוספת לשכשוך.

סרטון וידאו עין ערבות

עין חלב.jpg

עין חלב

בריכה קטנה. מקום מוסדר עם ספסלים ופחים. נמצאת במפגש שבילים על שביל ישראל.

סרטון וידאו עין חלב

עין דובב

מעיין בתוך מערה. בריכה בקוטר 20 מטר ועומק של מטר. בעבר המערה ששימשה כמערת קבורה. מגיעים לצומת "גן לאומי ברעם". מול הצומת  (מהכביש הראשי) משמאל, יש ירידה לשטח. שני שבילים במקום. אחד, כביש עם שילוט לא הכי רלוונטי "גבול לפניך". וכביש עפר בצד שמאל, בו יורדים , עוברים שער בקר, יורדים עוד 15 מטר ורואים שביל בצד שמאל. יורדים בשביל ומגיעים. מקום נסתר ומיוחד.

עין יראון

נוסעים לכיוון קיבוץ יראון. חולפים על פני הכניסה לקיבוץ (משמאלכם). כ-150 מטרים אחרי הפנייה פונים ימינה לדרך סלולה עם שער בכניסה. עוברים את השער (אם לא נעול אפשר ברגל). אחרי 50 מטר פונים ימינה והולכים בדרך שהופכת לשביל עפר. הולכים עוד כ-ק"מ עד שרואים מצד ימין את מבנה המעיין תחת עץ תאנה גדול ועצי אקליפטוס.

מעיין עין חותם טיולים ומעיינות.jpg

עין חותם

עין חותם, נובע מתוך מבנה מקושת למרגלות הר זבול,. בתוך המבנה נמצאת בריכה קטנה המתאימה לטבילה קצרה. אפשר לשבת בצל עצי הצפצפה או על גג המבנה. מצפון תצפית לעבר הר זבול. אווירה מקסימה. נקודת מוצא וסיום נמצאת בשביל עפר בין הכפרים חורפיש ובית ג'ן.  מרחק הליכה מהרכב: כ-2 קילומטר.    ההליכה בשביל שלעתים מוצל, לעתים חשוף לשמש.

מעיינות בגליל עין ליאור.jpg

עין ליאור

נוסעים עד לצומת עין זיתים, פונים לעבר צפת (צפון). נוסעים כ- 2.2 ק"מ ופונים, אחרי עיקול שמאלה בכביש לשביל עפר.חונים. עולים במדרגות עד למעיין.